ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Hatályos: 2020.01.01. napjától

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

I. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1. A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban ÁSZF) alkalmazandók a Nomad Camping Üzemeltető Közkereseti Társaság (a továbbiakban Szolgáltató) és az általa nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő személyek (a továbbiakban Ügyfél/Ügyfelek vagy Vendég/Vendégek) jogviszonyára, a felek között létrejött egyéb írásbeli szerződés eltérő rendelkezése hiányában. A Szolgáltató a jelen ÁSZF szerint biztosítja az ÁSZF rendelkezéseinek Ügyfelek általi teljes körű megismerését.

2. A Szolgáltató adatai:

Cégnév: Nomad Camping Üzemeltető Közkereseti Társaság
Székhely: 2337 Délegyháza, Nomád utca 1.
Cégjegyzékszám: 13-03-031153
Adószám: 29280012-1-13
Telefon: +36 (20) 400-10-00
E-mail: info@nomadkemping.hu
Weboldal: nomadkemping.hu

3. A jelen ÁSZF rendelkezéseitől való bármilyen eltérés érvényességéhez a Szolgáltató kifejezett írásbeli hozzájárulása szükséges.

4. A jelen ÁSZF alkalmazásában az elektronikus levelezés írásbeli formának minősül. Olvasási igazolás hiányában az üzenet az elküldést követő napon 12.00 órakor a címzett által átvettnek tekintendő.

II. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE; FIZETÉSI FELTÉTELEK

1. A Szolgáltató és az Ügyfél közötti szerződés az Ügyfél ajánlatának a Szolgáltató általi írásos formában vagy elektronikus levél formájában eszközölt visszaigazolásával jön létre. Amennyiben az Ügyfél általi megrendelés telefonon vagy személyes megkeresés útján történt, a Szolgáltató jelzi az Ügyfélnek, hogy mely szolgáltatási helyek állnak rendelkezésre és a Szolgáltató melyeket tudja az Ügyfél számára lefoglalni. Ennek alapján az Ügyfél köteles a foglalást 2 munkanapon belül írásban megerősíteni, ezt követően a Szolgáltató a megrendelést/foglalást 2 munkanapon belül visszaigazolja.

2. A Szolgáltató ajánlati kötöttsége a mindenkor hatályos, forintban és/vagy euróban megadott árlista érvényességi ideje alatt áll fenn. Ugyanez vonatkozik a Szolgáltató által biztosított kedvezményekre is.

3. A szolgáltatás díja – eltérő rendelkezés hiányában – a Szolgáltató által kiállított számlában meghatározott fizetési határidőben esedékes. Az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató a számlát a megrendelést végző személy részére állítja ki, ezen személy minősül a szolgáltatás igénybevevőjének és a díjfizetésre kötelezett személynek. A szolgáltatások díja készpénzben (a Szolgáltató pénztárában), bankkártyával és banki átutalás útján kerülhet kiegyenlítésre. Az elfogadott kártyatípusokat a Szolgáltató a pénztárnál, továbbá a weboldalán tünteti fel.

4. 8 napot meghaladó fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a mindenkori törvényes mértékű késedelmi kamat érvényesítésére. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az irányadó jogszabályokban meghatározott behajtási költségátalányt is érvényesítse a fizetési kötelezettségét elmulasztó Ügyféllel szemben. A jelen pont a Ptk. gazdálkodó szervezetek közötti jogviszony esetén a kamatkövetelésre vonatkozó rendelkezéseit nem érinti.

III. ELÁLLÁS; HELYETTESÍTŐ SZOLGÁLTATÁS

1. Az Ügyfél jogosult a Szolgáltatóval kötött szerződéstől bármikor, indokolási kötelezettség nélkül egyoldalú, írásbeli vagy elektronikus üzenetben a Szolgáltató e-mail címére küldött nyilatkozatával elállni. Az elállás a szerződést megszünteti. A Szolgáltató egyedi szerződésben az elállást sztornódíj (bánatpénz) fizetéséhez kötheti. Ebben az esetben az Ügyfél elállási nyilatkozata a sztornódíj összegének a Szolgáltató bankszámláján történt jóváírása napján hatályosul.

2. A Szolgáltató elállásra különösen az alábbi esetekben jogosult:

a) az Ügyfél nem teljesítette határidőben a szerződésben meghatározott feltételt;

b) a Szolgáltató körülményeiben önhibáján kívül olyan változás áll be, amely lehetetlenné teszi a szerződés teljesítését;

c) az Ügyfél a jelen ÁSZF, a Szolgáltató egyéb szabályzatainak vagy egyéb alkalmazandó jogszabály rendelkezéseit megszegi és a szerződésszegést a Szolgáltató felszólítása ellenére és a megadott megfelelő mértékű határidő alatt sem orvosolja;

d) a Szolgáltató tevékenységét hatósági határozat vagy intézkedés akadályozza;

3. Elállás esetén a felek kötelesek az eredeti állapotot helyreállítani, így Szolgáltató köteles különösen az Ügyfél által esetlegesen már megfizetett összegeket az elállást követő 5 napon belül banki átutalással visszatéríteni. Az Ügyfél elállása esetén a Szolgáltató jogosult a szerződés teljesítésével összefüggésben az elállásig felmerült indokolt költségeit (különösen az előkészítéssel kapcsolatosan felmerült költségeket) az Ügyféllel szemben – akár beszámítás útján is – érvényesíteni. Ezen rendelkezés a sztornódíj fizetési kötelezettséget nem érinti.

4. Amennyiben a Szolgáltató neki nem felróható okból nem tudja az Ügyfél által megrendelt szolgáltatást az ajánlatban megjelölt feltételekkel és minőségben, a szerződés szerinti határidőben nyújtani, köteles helyettesítő szolgáltatást felajánlani, amely lényegesen nem térhet el az eredeti ajánlatban szereplő szolgáltatástól. Az Ügyfél köteles haladéktalanul, de legkésőbb 2 munkanapon belül nyilatkozni arról, hogy a helyettesítő szolgáltatást elfogadja-e.

IV. FELELŐSSÉG; KÁRTÉRÍTÉS

1. Szolgáltató a kártérítési felelősségét a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban Ptk.) 6:526. § sérelme nélkül az Ügyfél által a Szolgáltató részére megfizetett díj háromszorosának összegében korlátozza, ezt meghaladóan a kártérítési felelősségét kizárja.

2. A jelen ÁSZF alkalmazásában egyik félnek sem felróható oknak minősülnek az olyan előre nem látható, ésszerűen a Felek hatókörén kívül eső körülmények, amelyek a felek részéről objektíve elháríthatatlanok (a továbbiakban Vis Maior) és amelyek ténylegesen megakadályozzák a feleket abban, hogy a jelen ÁSZF, illetve más irányadó jogszabályból eredő kötelezettségeiket határidőben és szerződésszerűen teljesítsék. Ilyen esetben a Feleket kártérítési kötelezettség sem terheli. Felek kötelesek egymást bármely Vis Maior tekintetében haladéktalanul értesíteni, megadva annak várható tartamát is. Az ennek elmaradásából eredő következményekért a Felek felelősséggel tartoznak.

V. VEGYES RENDELKEZÉSEK

1. A jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk. rendelkezései irányadók.

2. A jelen ÁSZF magyar, angol és német nyelven kerül közzétételre, azzal, hogy kizárólag a magyar nyelvű változat hiteles és alkalmazandó.

3. A Szolgáltató a jelen ÁSZF-et korlátozás nélkül hozzáférhetővé teszi a www.nomadkemping.hu weboldalon, továbbá a Szolgáltató recepcióján. Bármilyen megrendelés esetén az Ügyfél igazolja, hogy részére az ÁSZF megismerését lehetővé tették, az ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadta. A jelen ÁSZF bármely módosítása a már létrejött szerződéseket nem érinti, a módosításban megjelölt időponttól lép hatályba azt követően, hogy a módosítás az itt írt módon közzétételre, az Ügyfelek számára hozzáférhetővé tételre került. A Szolgáltató biztosítja annak feltüntetését, hogy az adott módosítás az ÁSZF mely pontjait érinti.

4. A jelen ÁSZF alapján létrejövő jogviszonyból eredő bármely jogvita elbírálására a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság illetékes.

5. Az Ügyfél a jelen ÁSZF alapján nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos esetleges jogvitáját – amennyiben a Szolgáltatóval nem jön létre megegyezés – békéltető testület elé is utalhatja. Ez esetben a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhat, melynek elérhetősége: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefon: +36 (1) 488-21-31, e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu.

6. Amennyiben az Ügyfél a fogyasztói jogainak sérelmét észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság jogkörét a járási hivatalok gyakorolják, melyek elérhetősége itt tekinthető meg: http://jarasinfo.gov.hu/.

7. A jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a Szolgáltató házirendje, mely a fentieknek megfelelően mind a Szolgáltató recepcióján magyar, angol és német nyelven elérhető. A jelen ÁSZF elfogadása a házirend, továbbá a lenti XI.6. pont szerinti szabályzatok megismerésének igazolását és azok egyidejű elfogadását is jelenti.

KÜLÖNÖS RENDELKEZÉSEK

Az alábbi fejezetekben szabályozott egyes szolgáltatások tekintetében az ÁSZF Általános Rendelkezéseit az itt írt eltérésekkel kell alkalmazni. Bármely ellentmondás esetén a különös rendelkezések irányadók.

VI. PARCELLÁK BÉRLÉSE

1. A Szolgáltató területén magas felszereltségű szolgáltatási helyek állnak az Ügyfelek rendelkezésére. A szolgáltatás mindenkori díjait a Szolgáltató a weboldalán, illetve a recepción elérhető árlistában teszi közzé. A szolgáltatás a Szolgáltató weboldalán, telefonon, elektronikus üzenetben rendelhető meg. A megrendelésben fel kell tüntetni a vendég(ek) nevét, címét, az érkezés és távozás pontos dátumát, (amennyiben eltér a címtől) a számlázási címet.

2. A Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik, amennyiben a weboldalon tett megrendelés visszaigazolása bármely, a Szolgáltatónak nem felróható okból nem érkezik meg az Ügyfélhez legkésőbb a megrendelés leadását követő 2 munkanapon belül.

3. A szolgáltatási helyek a megrendelésben foglalt érkezés napján 13.00 órától, a recepción történt bejelentkezést követően foglalható el és a Vendég köteles azt a távozás napján legkésőbb 11.00 óráig elhagyni. Ezen időpontot követő távozás esetén a Szolgáltató jogosult az egy éjszakára jutó díjat felszámítani. Érkezéskor a vendég köteles a bejelentkezési űrlapot kitölteni és adatainak teljeskörűségét és helyességét aláírásával igazolni.

4. A Szolgáltató által biztosított strand rész tekintetében a szolgáltatások nyitvatartási időben – 09:00-19:00 között – vehetik igénybe.

5. Az egyes szolgáltatások szolgáltatáskörönként – faház jellegű, kemping jellegű, strand jellegű – egyenértékűnek minősülnek, azaz, amennyiben a Vendég az általa kiválasztott szolgáltatáskört bármely okból nem foglalhatja el, köteles egy másik szabad szolgáltatás helyet kiválasztani vagy jogosult díjmentesen a szerződéstől elállni. A Szolgáltatót ilyen esetben sem terheli kártérítési kötelezettség.

6. A Vendég részére kizárólag a lefoglalt parcella áll rendelkezésre használható területként. Egyéb területek és utak nem vehetők igénybe elhelyezés céljából. Járművek parkolása céljából is kizárólag a lefoglalt szolgáltatás helyek vehető igénybe; utak, egyéb szabad területek és helyek nem. A Szolgáltató, illetve a Fürdő előtt őrzés nélküli parkoló áll rendelkezésre.

7. A szolgáltatási helyek tovább nem értékesíthetők, eltérő célú használata nem megengedett. Az elektromos áram vételezésének megosztása sem megengedett.

8. Szolgáltatási helyek esetében a foglalás lemondása (elállás) indokolás nélkül és díjmentesen lehetséges a foglalás szerinti érkezés napját megelőző 30. napon vagy ezt megelőzően, mind a Vendég, mind pedig a Szolgáltató részéről. A foglalás Vendég általi lemondása (elállás) esetén a Szolgáltató a foglalásban rögzített díj (idegenforgalmi adó nélkül) 20%-ra jogosult, amennyiben a lemondás a foglalás szerinti érkezés napját megelőző 29. napon vagy azután történik. Ugyanezen szabály alkalmazandó abban az esetben is, ha a Vendég nem érkezik meg. A foglalás lemondása írásban lehetséges, beleértve az elektronikus levélben történő közlést is. A Szolgáltató jogosult a foglalást bármikor, mindennemű díjfizetési és/vagy megtérítési kötelezettség nélkül lemondani.

9. A meglévő foglalás Vendég által történő bármilyen utólagos módosítása – pl. időtartam, személyek száma, háziállat, áram, szolgáltatási hely kapcsán – esetén a Szolgáltató 10 EUR összegű díjat jogosult felszámítani. A tartózkodás meghosszabbítása iránti igény esetén a Vendég köteles a recepcióval előzetesen egyeztetni a szabad szolgáltatási helyek kapcsán. Önkényes hosszabbítás nem megengedett! Visszaélés esetén a felmerülő költségek a Vendéget terhelik.

10. Eltérő megállapodás hiányában a szolgáltatási hely bérleti díja a távozás napján, a vendég távozásakor esedékes. A Szolgáltató jogosult arra, hogy a megrendelés visszaigazolásával egyidejűleg a teljes díjnak megfelelő összeget az Ügyfél bankkártyáján zárolja. Az elfogadott fizetési módokat, továbbá az euróban és forintban meghatározott díjtáblázatokat a Szolgáltató a recepción közzéteszi. Bankkártyás fizetés esetén a jogszabályi rendelkezések szerint az elszámolás forintban történik.

11. Amennyiben a Vendég a távozáskor az elektronikus fizetési rendszer üzemzavara okán bankkártyával nem tud fizetni, köteles a számlát euróban vagy forintban készpénz formájában rendezni.

12. A Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani különösen, de nem kizárólagosan, amennyiben

a) a Vendég a szolgáltatási helyet nem rendeltetésszerűen használja;
b) a Vendég a Szolgáltatási helyek és/vagy más ügyfelek, látogatók és/vagy a Szolgáltató alkalmazottainak biztonságát vagy vagyonát veszélyeztető magatartást tanúsít és ezzel felszólítás ellenére sem hagy fel haladéktalanul;
c) a Vendég valótlan adatokat szolgáltat vagy a foglalás során megadott bankkártya nem nyújt megfelelő fedezetet és a Vendég felszólításra nem teljesít biztosítékot.

A Szolgáltató általi jogszerű felmondás esetén az Ügyfél kártérítésre vagy díjvisszafizetésre nem tarthat igényt.

13. Ügyfél köteles bármilyen esetleges kártérítési igényét a Szolgáltató felé haladéktalanul írásban vagy elektronikus levélben jelezni; utólagos reklamációt a Szolgáltató nem vesz figyelembe.

14. A Szolgáltatót mint letéteményest a törvényi rendelkezések alapján zálogjog illeti meg a Vendégnek a szolgáltatási hely területén lévő vagyontárgyain a bérleti díj és a költségek erejéig. Ennek alapján a Szolgáltató mindaddig megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását amíg a zálogjoga fennáll. A zálogjogra a bérbeadót megillető zálogjog szabályai irányadók.

VII. A SZOLGÁLTATÁSI HELY HASZNÁLATA

1. A Vendég köteles a szolgáltatási hely házirendjét, használatára vonatkozó szabályokat maradéktalanul betartani, illetve a Szolgáltató személyzetének utasításait követni.

2. A szolgáltatási helyek területén belül háziállat csak pórázon tartható, a strand területére a hatályos jogszabályok értelmében állat bevitele szigorúan tilos.

3. A szolgáltatási hely igénybevételével kezdődően a Vendég garantálja, hogy

a) nem üzemeltet hibás elektromos berendezést, valamennyi elektromos berendezés átvizsgálásra került és rendben működik;

b) érvényes gázüzemi tanúsítvánnyal rendelkezik és a berendezés, valamint az üzemeltetett eszközök gázüzemileg biztonságosak;

4. Mindennemű fűtési eszköz gázzal üzemeltetendő.

5. A szolgáltatási hely elektromos csatlakozása 16 amperes védelemmel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy egyszerre együttesen legfeljebb 3680 watt áramfelvétellel bíró eszközök működtethetők. Amennyiben ezt meghaladó mértékű áramfelvételre kerül sor, az áramvédő kapcsoló (Fi relé) az elektromos dobozban lévő csatlakozásról leválik és adott esetben a főbiztosíték is meghibásodik. Így a szolgáltatási hely áramellátása megszűnik. Valamennyi ezzel kapcsolatos költséget és kárt az érintett Vendég köteles viselni. A rendszer lehetővé teszi annak megállapítását, hogy ki okozta az üzemzavart. Esténként és éjszakánként nincs jelen olyan személy, aki az elektromos szekrényt kinyithatná és a Fi relét újraindítaná. Amennyiben a főbiztosíték cseréje szükséges, erre csak az áramszolgáltató jogosult és rendszerint legalább 24 órát vesz igénybe, jelentős költség mellett. A Vendég ezért köteles meggyőződni arról, hogy mely berendezéseket működtetheti egyidejűleg annak érdekében, hogy a 3680 watt áramfelvétel alatt maradjon.

6. A Vendég köteles a konnektor és a jármű közötti csatlakozás biztosítására H07RN-F3G2,5 norma szerinti vezetéket használni. A kábel mindkét végének CEE-csatlakozóval kell rendelkeznie. Kisebb átmérőjű kábel esetén fennáll a veszélye annak, hogy a Fi relé tévesen old ki. A kábeldoboknak hőkioldó biztosítékkal kell rendelkezniük.

7. A téli időszakban (minden év szeptember 15-től következő tárgyév május 1-ig elejétől a következő év március végéig) a szolgáltatási helyek zárva tartanak.
8. Javasolt, hogy a Vendég megfelelő vagyon- illetve felelősségbiztosítással rendelkezzen mindennemű károk tekintetében a tartózkodásának teljes időtartama alatt. Ugyancsak javasolt betegbiztosítás megkötése is.

VIII. FAHÁZAK BÉRLÉSE

1. A Szolgáltató területén magas felszereltségű vendégházak állnak a Vendégek rendelkezésére, melyek fából készültek. A szolgáltatás mindenkori díjait a Szolgáltató a weboldalán, illetve a recepción elérhető árlistában teszi közzé. A szolgáltatás kizárólag elektronikus üzenetben rendelhető meg. A megrendelésben fel kell tüntetni a vendég(ek) nevét, címét, születési idejét, az érkezés és távozás pontos dátumát (hozzávetőleges időtartamot a Szolgáltató nem fogad el), a számlázási címet (amennyiben eltér a címtől). Telefonos megrendeléseket a Szolgáltató nem fogad el, telefonon csupán tájékoztatást tud nyújtani a szabad vendégházak kapcsán.

2. A foglalás sikeres lezárultát a Szolgáltató elektronikus levélben igazolja vissza, a Vendég megérkezéskor ezt köteles bemutatni. A vendégházak minimum két éjszakára foglalhatók. A megengedett vendégszám házanként 4 fő. Adott foglalás kapcsán a kiadásra kerülő vendégházat a Szolgáltató jogosult meghatározni.

3. A vendégházak tekintetében a Szolgáltató semmilyen kedvezménykártyát/utalványt nem fogad el.

4. Vendégház bérlése esetén a Vendég köteles a megérkezéskor 100,- EUR vagy 34.000,- HUF összegű óvadékot készpénzben átadni a Szolgáltatónak. A Szolgáltató jogosult a vendégházban keletkezett károk, veszteségek, hiányzó berendezési- és felszerelési tárgyak elhárításának/kijavításának/pótlásának költségeit az óvadék terhére közvetlenül érvényesíteni és köteles ezt megfelelően bizonylatolni. Kijelentkezéskor a Szolgáltató az óvadék összegét – amennyiben a vendégházat a Vendég rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban, valamennyi berendezési és felszerelési tárggyal együtt, kitakarítva hagyta hátra – készpénzben visszaadja a Vendégnek. Az óvadék visszaadása nem tekinthető a Szolgáltató részéről joglemondásnak és nem korlátozza a Szolgáltató azon jogát, hogy az esetlegesen később keletkező és/vagy később felismerendő károk tekintetében igényt érvényesítsen a Vendéggel szemben.

5. A vendégházhoz tartozó berendezési- és felszerelési tárgyak tekintetében előállt károk, hiány megtérítése kapcsán az adott tárgy mindenkori piaci ára irányadó, míg az épületben, illetve a beépített berendezésekben keletkezett károk tekintetében a szakértő által megállapított kárösszeg.

6. A vendégházak az érkezés napján 13.00 órától foglalhatók el. Érkezéskor a Szolgáltató átad a Vendégnek egy leltárt, amit a Vendég köteles ellenőrizni és a vendégházban észlelt esetleges hiányosságokat haladéktalanul jelezni. Utóbbi esetben jegyzőkönyvet vesz fel a Szolgáltató, amelyben a hiányosság rögzítésre kerül. Az utóbb jelentett hiányosságokat a Szolgáltató nem ismeri el. Távozás a távozás napján 11.00 órától lehetséges, azzal, hogy ezen időpontig az átadás/átvételnek is meg kell történnie.

7. A Szolgáltató jogosult a visszaigazolt foglalás Vendég általi lemondása esetén sztornódíjat felszámítani, melynek mértéke

az érkezés napját megelőző 30 nappal korábban történt lemondás esetén 50,- EUR (17.000,- HUF);
az érkezés napját megelőző 29. nap és 15. nap közötti időben történt lemondás esetén a foglalás teljes idejére számított szállásdíj (kivéve az idegenforgalmi adót és az áramdíjat) 30%-a;
az érkezés napját megelőző 14. nap és 1. nap közötti időben történt lemondás esetén a foglalás teljes idejére számított szállásdíj (kivéve az idegenforgalmi adót és az áramdíjat) 50%-a.

8. Amennyiben a Vendég a visszaigazolt foglalás ellenére nem jelenik meg és a foglalást nem mondja le, a Szolgáltató jogosult a foglalás teljes idejére számított szállásdíj összegére (kivéve az idegenforgalmi adót és az áramdíjat).

9. A visszaigazolt foglalás bármilyen jellegű módosítása esetén (pl. időtartam, személyek száma) a Szolgáltató esetenként 10,- EUR összegű díjat jogosult felszámítani. A foglalás időtartama csak a szabad kapacitások függvényében módosítható; ellenkező esetben a Vendég a lemondási feltételek szerint lemondhatja a foglalást. A foglalás időtartamának lerövidítése esetén a lemondás szabályait kell alkalmazni. Idő előtti távozás és/vagy késedelmes megérkezés esetén a Szolgáltató a teljes foglalás időtartamára esedékes díj 100%-ra jogosult (kivéve az idegenforgalmi adót és az áramdíjat). Javasolt a késedelmes megérkezést a Szolgáltató felé előre jelezni.

10. Az elszámolás tekintetében a szolgáltatási hely elfoglalásának időpontja irányadó. A szállásdíj, óvadék elszámolása és a Vendég részéről a díjfizetés az elutazás napján 9.00 óra után esedékes, illetve külön megállapodás szerint az ezt megelőző napon.

IX. A FAHÁZAK ÉS KEMPINGHELYEK HASZNÁLATA

1. A Vendég köteles a Szolgáltató által kibocsátott házirendet, vonatkozó szabályokat maradéktalanul betartani, illetve a Szolgáltató személyzetének utasításait követni.

2. A jelen ÁSZF VII. fejezetének rendelkezései a faházak és kempinghelyek tekintetében is mutatis mutandis irányadók.

3. A vendégházak paramétereit és felszereltségét a vonatkozó tájékoztató tartalmazza, amely a Szolgáltató recepcióján elérhető.
4. A faházak és a teraszok kerekesszékkel nem vehetők igénybe.

5. A faházakban csak reggeliző konyha érhető el, korlátozott felszereltséggel. Saját konyhai eszközökkel a főzés tilos.

6. A faházban található hulladékgyűjtők csak hulladékgyűjtő zsákkal ellátva használhatók, melyet a Vendég köteles biztosítani. A hulladékot a Szolgáltató területén lévő hulladékgyűjtőkbe kell üríteni.

7. Távozáskor a szolgáltatási helyeket kitakarított, tiszta állapotban kell a Szolgáltatónak átadni, ami azt jelenti, hogy a hulladékgyűjtőt ki kell üríteni, az edényeket, mikorhullámú sütőt, kávéfőzőt, mosogatót, zuhanyzót, WC-t ki kell takarítani. Ennek elmaradása esetén a Szolgáltató 30,- EUR összegű takarítási díjat számít fel, amelyet a Vendég által nyújtott óvadék terhére jogosult érvényesíteni.

8. Parkolás céljára a Szolgáltató által kijelölt gépjármű parkolóhelyek vehetők igénybe.

9. Saját, gázüzemű grill használata a szabadban, a szolgáltatási helyeken megengedett. Az illetékes hatóság bizonyos időszakokban tűzgyújtási tilalmat rendelhet el, ami vonatkozik a grillsütőkre is.

10. A vendégházakban tilos a dohányzás. Ezen tilalmak megszegése esetén a Szolgáltató jogosult 100,- EUR (34.000,- HUF) összegű speciális takarítási díjat felszámítani.

X. LÁTOGATÓK FOGADÁSA

1. Amennyiben a Vendég a szolgáltatási helyen történő tartózkodása során látogatót fogad, köteles gondoskodni arról, hogy az érintett személy a Szolgáltató recepcióján bejelentkezzen. A bejelentkezéskor a látogató köteles fényképes igazolvány bemutatása mellett bejelentkezni és a díjtáblázat szerinti belépődíjat megfizetni. A látogatók a Szolgáltató területén reggel 9 és este 19 óra között tartózkodhatnak, távozáskor pedig kötelesek kijelentkezni.
2. A látogatók gépjárművei a Szolgáltató által kijelölt parkolóhelyeken parkolhatnak csak.

XI. FELELŐSSÉGI SZABÁLYOK

1. Az Általános Részben foglaltak sérelme nélkül a Szolgáltató kizárja a felelősségét az olyan károkért, amelyek

a) a Szolgáltató hatókörén kívül, így különösen szolgáltatási területen kívül következik be;

b) kizárólag a Vendégnek felróható okból következnek be, így különösen, ha azok a Vendéget terhelő kötelezettségek elmulasztásának eredményeként állnak elő;

c) a Vendég által a szolgáltatási területre bevitt olyan tárgyakban következnek be, amelyeket turisták rendszerint nem tartanak maguknál a tartózkodásuk során, különösen, de nem kizárólagosan jelentősen nagy értékű műszaki cikkek, gépek, berendezések;

d) készpénz, egyéb értéktárgyak tekintetében következnek be.

e) Vis Maior eseményre vezethetők vissza.

2. A Vendégek vagy a látogatók által a szolgáltatási területére bevitt állatok által okozott károkért kizárólag az érintett Vendég felel. Adott szolgáltatási terület tekintetében regisztrált több Vendég esetén a felelősségük egyetemleges.

3. A Vendég felelősséggel tartozik a felügyelete alatt álló gyermekek által okozott károkért. A gyermekek a szolgáltatási területet csak szülői felügyelet mellett használhatják.

XII. BEJELENTKEZÉS; ADATVÉDELEM

1. A Vendég köteles a Magyarországra történő beutazással kapcsolatos szabályokat (mind a személyek mind pedig a háziállatok tekintetében) betartani. A hatályos jogszabályok értelmében az EU tagállamaiban minden személynek (beleértve a kiskorúakat is) érvényes igazolvánnyal kell rendelkeznie. A Szolgáltató nem engedélyezheti a belépést a szolgáltatási területére olyan személynek, aki érvényes igazolvány nélkül érkezik.

2. Bejelentkezéskor az adott szolgáltatási területet igénybe vevő személyek mindegyike köteles az igazolványát bemutatni. Ezt követően a Szolgáltató a részükre kemping igazolványt állít ki és az eredeti okmányokat visszaadja. Ezeket a Szolgáltató nem őrzi, hiszen a Vendégnek bármikor szüksége lehet rájuk.

3. A Vendég a bejelentkezéskor köteles a bejelentőlapot, az azon feltüntetett adatok helyességét ellenőrizni és aláírásával igazolni. A bejelentőlap kitöltése többek között az idegenforgalmi adó elszámolása céljából készül. A Szolgáltató felhívja a Vendég figyelmét arra, hogy gondosan ellenőrizze a bejelentőlap tartalmát, ugyanis rendszerint elmarad pl. a háziállat, további háziállat vagy akár az együtt utazó személyek bejelentése, vagy a születési adatok tévesen kerülnek megadásra. Hibás adatok megadása jogellenes és a Szolgáltató megteszi az indokolt lépéseket (pl. kitiltás, feljelentés).

4. Az adatvédelemre vonatkozó szabályokat a Szolgáltató adatvédelmi szabályzata rögzíti.

5. A fenti említett szabályzatok a Szolgáltató honlapján és a Szolgáltató recepcióján elérhetők.

TÁJÉKOZTATÁS A PTK. 6:82. § ALAPJÁN

Az elektronikus úton történő szerződéskötés kapcsán a Szolgáltató az alábbi tájékoztatást adja:

1) A szerződéskötés a weboldalon keresztül történik, a kért adatok megadásával, az ÁSZF elfogadásával és a megrendelés véglegesítésével.

2) A megkötött szerződés írásbeli szerződésnek minősül, azt a Szolgáltató rögzíti és utóbb hozzáférhető lesz.

3) A szerződés nyelve magyar angol és német. Eltérés esetén a magyar változat irányadó.1